Monday, July 21, 2014

Hotel lagi....

Entri 43

Assalamualaikum wbt

Masak apa hari ni? Hari ini saya berbuka dirumah ibu saya. Rumah ibu saya tidak jaun mana pun, depan rumah saya je, hehe. Seronok kan. Empat beradik yang dah berkeluarga duduk berdekatan dengan mak ayah. Sebab semuanya kerja di Shah Alam, yang dua lagi Putrajaya dan Banting. Rumah sayalah paling dekat, jerit je dah dengar. Hari ini suami saya berbuka diluar, jadi saya berbuka dirumah emaklah. Menu hari ini nak masak kew tiau goreng aja. Goreng sebungkus dan bawak ke rumah mak.

Oh ya, Jumaat yang lepas saya iftar di Hotel lagi, tahun ni asyik iftar di Hotel saja. Yang buat saya seronok sebab tak payah masak, hehe. Seperti biasa, tempat kerja suami yang sponsor. Bankrap suami saya kalau bajet sendiri asyik berbuka di Hotel. Kalau Gaji suami 15 ribu bolehla, ye dak? hihi. Jumaat lepas iftar di Grand Bluewave Shah Alam. Oh sedap-sedap makanannya, tapi memang tidaklah nak makan semua. makanannya banyak, maklumlah satu kepala RM100++. Tapi yang tak seronoknya tempat ambil makanan jauh dari tempat duduk. Agak mengah juga bagi orang macam saya yang dah sarat ni.

Secara jujurnya sebenarnya rasa bersalah pula berbuka di Hotel. Bila kita perhatikan, berlaku pembaziran yang teramat, sedangkan kita sebenarnya lebih digalakkan berbuka di Masjid. Huhu hati mula rasa bersalah...


No comments:

Post a Comment