Tuesday, June 3, 2014

Minat yang tertangguh

Entri 11
 


Inilah wajah mesin jahit kesayanganku. Yang jenis industri punya memang besar macam ni sekali dengan meja. Saya beli tambah dengan adjust kelajuan sekali. Orang macam saya yang baru berjinak dalam dunia jahitan ni perlu guna adjust kelajuan tu. Kalau tak memang tersasarlah benang jahitan saya.

Mesin ni saya beli pada tahun lepas dalam bulan 10. Memang saya teruja dapat mesin jahit dan siap pergi ke Jakel beli kain chiffon untuk praktis jahit shawl. Hari-hari saya praktis jahit. Tapi sejak saya disahkan hamil bulan satu yang lalu, terus berhenti macam tu. Sayangnya, sampai sekarang dah bulan 6 mesin jahit ni terbiar. Cuma adalah sekali sekala jahit pakaian yang koyak. Semuanya disebabkan kerana saya mabuk di awal kehamilan atau trimester pertama yang lalu. Saya sangat tak bermaya masa trimester pertama tu, saya alami loya sepanjang hari yang agak teruk. Badan pun melepet aja. Nak buat kerja semuanya tak larat, apatah lagi nak menjahit. Nak melayan si bujang kecil yang sorang tu lagi. Masuk bulan ke 5, barulah keadaan saya ok. Anak pertama dulu tak macam ni. Yelah setiap anak tu tak sama kan, lain-lain alahnya. Setiap kali memandang mesin jahit ni, hati memberontak nak menjahit semula.

Minat yang tertangguh..

No comments:

Post a Comment