Sunday, June 1, 2014

Tudung Awning

Entri ke 4
 
 


Assalamualaikum..

Bertemu lagi kita hari ini. Apa khabar pembaca semua? harap sihat hendaknya dan semoga kehidupan bertambah baik dan sentiasa dilindungi Allah. Aaamin..

Dah beberapa hari saya tak update blog. Hujung minggu yang lepas sibuk dengan kenduri kahwin sepupu sebelah suami. Ok hari ni saya nak sambung entri yang lepas iaitu belajar jahit tudung. Gambar di atas adalah hasil tudung yang saya jahit. Amacam? ok tak? Saya diberi pilihan untuk pilih warna yang saya suka. Tudung yang dijahit boleh bawa balik. Awning tudung tu kain kodroi, body kain lycra. Tapi body tudung yang beralun-alun tu dijahit menggunakan mesin jahit tepi khas tudung. Pertama kali rasa susah juga nak menyiapkan sehelai tudung. Kene praktis selalu dirumah baru mahir jahit tudung dan barulah yakin nak ambil tempahan. :) Kalau di biarkan sayang, lama kelamaaan boleh lupa. Tapi dengan syarat mesti kene ada mesin jahit dirumah. Sehingga sekarang saya belum praktis lagi jahit tudung awning. Saya cuma praktis jahit shawl saja buat masa ni. Rasanya cukup untuk entri kali ni. Hehe.

Kita jumpa di next entri..saya tunjuk kan shawl yang saya jahit pula...

No comments:

Post a Comment